söndag 4 augusti 2013

Post-Italien

Ett tre veckor långt avbrott från vardag, arbete och rutiner har varit otroligt välgörande, det har verkligen varit en mentalt och fysiskt avkopplande semester. Känner tydligt att kroppen fått vila, har exempelvis inte gjort så mycket pull-ups och endast ett snatchpass vilket har gjort att bröstryggen känns väldigt bra och jag har mindre muskelknutor än vanligt. Samtidigt har jag kämpat på med dubbla 20 kg klot, vandrat och sysslat med lite calisthenics, så styrkan har ju definitivt underhållits och musklerna har förhoppningsvis inte atrofierats helt. J 

Postprandiellt

Smaklökarna har definitivt fått träna! En sak man verkligen blir bra på när man befinner sig kring medelhavet, är att lägga tid på måltiden och uppmärksamma hur maten faktiskt smakar. Jag har inte svullat, utan verkligen njutit av maten och lagt tid på måltiden. Inte en enda misslyckad måltid kan jag komma på, på något vis har det blivit bra varje gång. Troligen har det med matkulturen att göra, det är helt enkelt svårt att hitta dålig mat i Italien...  

Jag har även släppt på tyglarna lite när det gäller "energitäta livsmedel" som det så fint heter på dietistspråk. Från att ha varit otroligt restriktiv med att dricka mina kalorier, hälla extra fett på maten och äta ost har jag genomgått en dramatisk helomvändning! Enligt David kan jag faktiskt numera titulera mig som amarettomonster, ostoman, juicedrickare och en person som gillar smaken av olivolja (!). Glass, kaffe och desserter har jag alltid haft nära hjärtat och där har inget förändrats märkvärt. Min kärlek till fisk och skaldjur har fördjupats, fram för allt helstekt fisk och bläckfisk. Pasta (i Italien) är så gott att det ger mig gåshud, bröd (i Frankrike) är något jag kan gå och dagdrömma om. Men jag har fortfarande inte upptäckt tjusningen med rött kött…


Semestern är slut men jag tar med mig en utvilad, kär, mätt, något tyngre men väldigt lycklig Sierra hem. Nu väntar nämligen en spännande höst med nya projekt, nya arbetsrutiner, nytt träningsfokus och en efterlängtad omstrukturering av nuvarande levnadsförhållanden  <3

En bild säger mer än 1000 ord, så nu ska jag vara tyst. 

Måste se havet upp-och ned, det är tradition!
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar