söndag 5 maj 2013

Dips i ringar, bästa brunchen i Göteborg och fantastiskt bra sushi

Började köra dips i ringar i lördags vilket kändes riktigt bra, men har sådan sjuk träningsvärk idag. Träningsvärk kan verkligen skapa en "central" trötthet och stelhet hos mig, även om det är skönt när kroppen svarar på träningen så är det faktiskt lite jobbigt. Hoppas att dipsen ska hjälpa mig skapa en stabil grund för muscle-ups, men även i push-ups. Hoppade över löpningen idag, behövde en lugn söndag. Kommer nog köra löpning antingen söndag eller måndagar, blir för mycket med två efterföljande pass. Som vanligt vill jag lite för mycket.

LÖRDAG
Squat
20 kg - 2 x (15)
40 kg - 20

Pistols
BW: 2 x (1/1, 2/2, 3/3)

Dips i ringar
6 x (5)

Benchpress
20 kg - 20
30 kg - 12
40 kg - 12
50 kg - 6
55 kg - 5
60 kg - 3 x (1)

Bodyweight
Handstand, ab-wheel (3 x 10, rubberband assistance), stand-to-stand bridge

SÖNDAG
Yoga 75
Känd mig stel som ett kylskåp, hoppas deltagarna inte märkte något :S

MAT
Den bästa brunchen i stan finner du på Hagabadets restaurang Vingården. Oh my god säger jag bara. En av de bästa sushiställena lokaliserar du på Linnégatan, Lilla Tokyo ftw.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar