fredag 11 januari 2013

Done.

Haft en förkylning på gång, men som inte riktigt velat bryta ut. Tröttsamt att befinna sig i ett mellanläge där man definitivt kan jobba, men kanske "borde" vila från träning. Tydliga signaler från kroppen, tack!

Vilade hur som helst i torsdags för på fredag var det dags för finalpasset i Kettlebell Muscle. I tre månader har jag hålla mig till detta program, helt otroligt egentligen att jag lyckades vara så konsekvent och följt programupplägget slaviskt. Jag gillar struktur i träningen, men jag gillar också att justera under tiden, gå på känsla och anpassa allt eftersom. KM har varit otroligt nyttigt för mig.

Sammanfattningsvis har det varit sjukt tungt, otroligt kul och lärorikt att följa KM. Mentalt har det verkligen varit en utmaning... Vad jag har våndats inför vissa av passen! Vill tacka David som rekryterade mig till att köra KM, men även alla andra som körde programmet parallellt. När man vet att fler går igenom samma skit så orkar man lite mer ;)

TORSDAG

Vila

FREDAG

Kettelebell Muscle, week 12 (heavy)
Vikt: 14kg x 2
Set: 5
Vila: 120 sek

Double Front Squat x 5
Double Snatch x 5
Double Military Press x 5
Double Clean + Push Press x 5
Double Front Squat x 5

Det var tungt. Var högljud under sista setet, hade inte gått annars. Fick även push pressa de sista två pressarna i set 4 och 5. Done.

Nu ska jag glida i ett par veckor, sedan börjar allvaret igen.

Pistols with TRX-suspension
3 x 10/10

Skill practice
Maghjul
Handstående
Stand-to-stand bridge (med hjälp av vägg)
Muscle-up - 3 st
HSPU - 10 st

Efter detta var vi värda en middag på Canton House, supergott!!! Hade så trevligt att jag glömde fota maten (vad har hänt!?). Fick en flaska av den godaste sojan på bild i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar