fredag 23 november 2012

Tyngst hittills!

Herre. Idag var det på gränsen. Trots Joakims varningsrop om att dagens kettlebell muscle-pass var något från den undre världen var jag oförberedd på detta. Om jag hade tränat ensam hade jag förmodligen tagit en paus mitt i för det var farligt nära att jag inte klarade att genomföra det. Otroligt mycket mjölksyra, vilan kändes obefintlig och kloten överdrivet tunga. Gah! Hade dessutom rejäl träningsvärk i benen efter passet i onsdag samt gårdagens RPM, men det störde inte alls lika mycket.

Skill Practice
Hopprep
Handstående
Skinn the cat
Pistols TRX
Pistols BW
Pistols 8 kg kb
Maghjul

Kettlebell Muscle, weeek 5, day 3 (Heavy)
Vikt: 14 kg x 2
Set: 5
Vila: 90 sekunder

Double Clean x 5
Double Military Press x 5
Double Front Squat x 5
Double Push Press x 5
Double Front Squat x 5




2 kommentarer:

  1. Underbart att höra dina reflektioner. Minns så väl känslan inför dessa pass. Vänta bara till vecka 12. Minns att jag bloggade om att hjärtat ville vara i en annan kropp då. Skrev om rädsla inför vissa övningar i min blogg idag. Rädsla är nog fel ord men jag kände alltid lite " undrar om jag överlever" känslor inför de sista kb muscle passen. Snacka om kort men effektivt!

    SvaraRadera
  2. Tack du, det var snällt skrivet! Skönt att höra att du också känt av denna skräckblandade förtjusning, men oroväckande att du vet vad som komma skall vecka 12... Är helt klart orolig! :)

    SvaraRadera