fredag 18 maj 2012

Fredag

Mamma och lillbrorsan har varit på besök de senaste dagarna, vilket har varit supermysigt. För att vara så trevlig som möjligt har jag stuckit iväg ett flertal gånger och tränat. Jag är helt enkelt roligare att umgås med om jag har fått svettas lite ;)

Idag blev det två pass. Först ett löppass i Kviberg med Marcus Fritzsche, en annan tävlande i årets TSC, på 7.5 km i kuperad terräng. Det var ett gött pass med ganska lugnt tempo, men väldigt mycket backar. Är van vid att springa själv, men uppskattade att ha sällskap. Ska försöka göra detta till en vana på torsdagar, självklart är andra välkomna att hänga på!

Pass nummer 2 blev ett styrkepass på kbc där familjen följde med som publik/fotograf. Det blev en blandning av TGU, pressar, sqats, pullups och snatch. Testade att maxa pullups med + 5 kg, blev 10 st godkända (se bilder nedan). Helt okej efter att jag precis kört 8 med kroppsvikt! Snatchade slutligen sammanlagt 100 reps med 20 kg och de sista 10 med 22 kg, det gick bra! Vi är sugna på att skapa en tävlingsgrupp för elit kvinnor där kraven på de olika momenten Marklyft, Pullups och Snatch är lite högre, förhoppningsvis kan vi fixa det till nästa TSC :)






I år fick min silhuett pryda TSC-affischen :)

Mådde så bra efter pass nr 2 att jag köpte med mig 2 klot hem, en 16 kg och en 20 kg. Nu jäklar ska det hända grejer.

Efter träningen blev det sushi och dumplings på SPICE och sedan bio och glass. Imorgon åker tyvärr familjen hem, men ser fram emot YOGAGAMES, två heldag fyllda med yoga med helt fantastiskt duktiga instruktörer från hela världen :)



I natt sover jag gott :)

1 kommentar:

  1. Bra kämpat med chinsen! Kör du rodd träning också? :D

    SvaraRadera